Laat je niet misleiden. Hoezo korting?

road-sign-464653_640Volgens de consumentenbond worden kopers vaak in de maling genomen als het gaat om het kopen van parfum. De grote winkelketens verhogen vaak de prijs waarover de korting gerekend wordt. Het resultaat? Je betaald bijna net zo veel!

De consumentenbond deed onderzoek naar Douglas, Kijkshop en ICI Paris XL. De geadverteerde en daadwerkelijk korting kwamen vaak niet overeen met elkaar.

Bij vele winkels wordt geadverteerd met kortingen van 20 á 25%, maar na onderzoek blijkt dat de producten de doorstreepte prijs vaak nooit gehad hebben.

De consumentenbond meldde dat ICI Paris XL zelfs de adviesprijs van een aantal geuren verhoogde waarover de korting wordt berekend. De daadwerkelijke korting is dan slechts zo’n 8 á 9%.

Volgens Joyce Donat van de consumentenbond is dit verboden. Zij roept consumenten op om alert te zijn en te laten leiden door prijs, niet door korting. Ze weet verder aan te geven dat de onderlinge verschillen tussen ketens groot zijn. Het loont dus om prijzen te vergelijken!

bron: RTL Nieuws

Dit bericht is geplaatst in Kort nieuws. Bookmark de permalink.